Na 25 jaar voor de klas te hebben gestaan (als leraar Nederlands, Frans, muziek, informatica, drama, kunst en ckv) op diverse scholen en schooltypen ben ik vanaf 2010 scholen, teams, secties en individuele leraren aan het ondersteunen. Mijn specialiteit: Hoe organiseer je een lerende klas. Natuurlijk sta ik zelf ook nog voor de klas.
Uitgangspunt: Ieder kind wil wat van zijn leven maken; als je onderwijs niet werkt, ligt het aan de leraar. (Wat betekent dat die ook alle leerproblemen kan oplossen, geruststellend) Daarnaast maak ik BruutTAAL, de enige betekenisvolle methode Nederlands. |
|
De afgelopen jaren heb ik ook regelmatig gewerkt als dagvoorzitter, discussie- en workshopleider, de foto's hiernaast zijn gemaakt bij de uitreiking van de OnderwijsTopTalentPrijs door minister Jet Bussemaker. Ik verzorgde de inleiding over motivatie. Ander podia waren bijvoorbeeld Het Schoolvak Nederlands, Levende Talendag, ICLON Good Practice day, APS-congres over schrijven, FACTA-congres over havoleerlingen, Trots op de havo, SLO-bijeenkomsten over formatief leren. Ik verzorgde inleidingen in digitale didactiek voor de Fontys masteropleiding Nederlands en voor Hogeschool Utrecht, bachelor Nederlands. |
|